Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Бизнес ниша: Магазини без продавачи

Вторник, 05 Септември 2017 / Общество
142
  • xinhuanet.com
  • China Channel
1 / 2

Новината за автоматизирането на търговията отново идва от Китай

 

Влизаш, взимаш си продуктите, излизаш. Без досадни разговори, съобразяване с работно време или чакане на опашка. Плащаш с едно сканиране и продължаваш нататък. За някои може да звучи като кошмар, но за други това е бъдещето на търговията. Или поне за момента се оказва успешен бизнес в Китай, който изисква инвестиции, но пък се отплаща с ниски разходи и съответно по-високи печалби.
Поредната новина за това, че някои човешки дейности ще стават все по-излишни, дойде град Нанкин, където компанията „Сънинг Комърс груп“ отвори магазин без продавачи. Търговският обект разполага със система за разпознаване на лица, с която идентифицира клиентите. Влизаш, пазаруваш, а плащането става на входа автоматично чрез платежна система.

 

 

Първата автоматизирана услуга е предложена от онлайн търговеца на плодове „Бинго Бокс“, който открива 10 автоматизирани каси за пазаруване, разказва DigitalCommerce360. С нарастващата популярност на технологията за разпознаване на лица, софтуерът за бизнес разузнаване и мобилните плащания в Китай, онлайн търговците на дребно започват да излизат от интернет, като отварят магазини на самообслужване. Нещо като вендинг автомат, но в по-големи размери.

 

 

„Зонгшан Бинго Бокс“ е сред пионерите с над 10 открити магазина на самообслужване от юни 2016 г. насам. Потребителите сканират QR код на своите смартфони, за да влязат в търговското помещение и да бъдат проверени в регистрите за самообслужване с Alipay или WeChat Pay - две популярни китайски онлайн платежни системи. Продуктите носят етикети за безжична идентификация (RFID), като не се налага купувачът да сканира всеки елемент.

 

 

Компанията откри първия си магазин в Джоншан, китайски град с 3 милиона жители в южен Китай.

Първоначалната инвестиция в такъв бизнес може да не е малка, но оперативните разходи на един автоматизиран магазин са под една осма от тези в традиционните магазини. Разходите за една „търговска кутия“, включващи наем, труд, електричество, интернет и т.н., са около 2500 юана (375 долара) на месец. Но предприемачът си спестява контрола на отдели с човешки ресурси, заплати, данъци и осигуровки.

 

 

Като продължение на технологията компанията въведе пълна идентификация на личността чрез лицето на купувача, като тази в магазина в Нанкин. В недалечно бъдеще може да се очаква тази система да измести обичайните начини на пазаруване.

По данни на министерството на промишлеността и информационните технологии в Китай, в страната през 2016 г. са произведени 72 400 промишлени робота.

 

Вижте още: 

Роботи в ресторанта 

Илън Мъск привлече 27 млн. долара за създаването на невронна гривна 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

магазин без продавач, автоматизирана система, роботи, Китай

Street of Art

Готвенето на висока температура уврежда храната

Четвъртък, 03 Ноември 2016 / Хранене и Здраве
Сърдечносъдовите заболявания се дължат на традициите в готвенето    Готвенето на висока температура може да повиши риска от сърдечносъдови заболявания, съобщи EurekAlert, цитиран от DarikNews. При загряване на храната над 150 градуса по Целзий се променя химичната структура н [...]

Почина Никола Анастасов

Вторник, 09 Август 2016 / Под прожектора
След продължително и тежко боледуване снощи (8 август) почина актьорът Никола Анастасов, съобщи БНР, като цитира съобщение на близките му. Големият български актьор е роден на 22 април 1932 г. в София. Започва кариерата си от театралната сцена във Враца през 1955 г., след това за кратко играе [...]